شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » منتخبین مجلس و خبرگان باید قدردان مردم باشند

به گزارش انعکاس ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار امروز جمعه ۱۸ اسفندماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به اینکه مردم خوب و ولایت‌مدار ایلام حماسه مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آفریدند، اظهار کرد: منتخبان مردم هم باید قدردان این نعمت باشند و تمام توان خود را برای خدمت به این مردم به کار بگیرند.

وی افزود: مشکلات معیشتی مردم از نکاتی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید داشته‌اند و راه‌حل این مشکلات را منوط بر انتخابات و مشارکت حداکثری دانستند که الحمدلله این اتفاق افتاد و الان هم مهم‌ترین دغدغه مردم ما مشکل معیشت است.

امام جمعه ایلام، ادامه داد: برخی‌ها هم ممکن است در خصوص مشارکت این دوره از انتخابات انتظار بیشتری داشته باشند، اما واقعیتی که ما با آن مواجه بودیم این است که ما با یک هجمه گسترده‌ای از آغاز سال جاری برای مأیوس کردن مردم در پای صندوق‌های رأی مواجه بودیم.

کریمی‌تبار با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در آزمون مشارکت در انتخابات سربلند بیرون آمدند، خاطرنشان کرد: این مشارکت و حضور، پاسخ دندان‌شکنی به یاوه‌گویانی بود که مدت‌ها تبلیغ کردند که مردم در پای صندوق آرا حضور پیدا نکنند.

وی تصریح کرد: فضاسازی دروغین رسانه‌های دشمن، تهمت و افترا، سیاه‌نمایی و القای ناامیدی و تبلیغات گسترده اگر برای براندازی هر نظامی انجام می‌گرفت به طور قطع، آن نظام ساقط می‌شد و ما نمونه‌های آن را در تاریخ زیاد داریم، اما مردم ما در روز آزمون سربلند بیرون آمدند و مشارکت قابل‌توجهی داشتند که در مقایسه با مشارکت‌های جهانی، حضور قابل‌قبولی بود و مردم فهیم ما به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفتند.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه حضور مردم نمایشی اصل تولی و تبری و دوستی با دوستان و دشمنی با دشمنان بود، افزود: این مشارکت و حضور، پاسخ دندان‌شکنی به یاوه‌گویانی بود که مدت‌ها تبلیغ کردند که مردم در پای صندوق آرا حضور پیدا نکنند، این مشارکت در جبهه مقاومت، روحیه رزمندگان یمنی، لبنانی و فلسطینی تأثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: دشمنان ما بدانند اگر چنانچه تنها ۱۰ درصد نیروهای ولایت‌مدار ما پای صندوق آراء می‌آمدند و رأی به منتخبین خود می‌دادند، تعداد آنها نسبت‌به جمعیت ما حدود ۹ میلیون نفر می‌شد، نه‌تنها این ‌۹ میلیون نفر، بلکه یک میلیون از نیروهای شهادت‌طلب، مجاهد، ولایت‌مدار و رزمنده برای دفاع از نظام و اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبر کافی است که قوی‌ترین ارتش دنیا را زمین‌گیر کند و آن‌ها را به درک واصل کند.

کریمی‌تبار افزود: دشمنان تصور نکنند که مشارکت ۶۰ درصد، ۷۰ درصد و ۸۰ درصدی سابق مردم ما در انتخابات کاهش پیدا کرده و طمع کنند که می‌توانند در برابر مجاهدین ما بیاستند، یمن و مجاهدین انصارالله نشان دادند مجاهد فی‌سبیل‌الله یعنی چی.

وی اضافه کرد: ماه شعبان مقدمه‌ آماده شدن برای ضیافت الله در ماه مبارک است، قلبها را باید از آلودگی‌ها، کدورت‌ها، دشمنی‌ها حسد ها پاک کرد و باید به فکر قیامت خود باشیم، ماه مبارک رمضان ماهی است که به تعبیر امام رضا (ع)، کارهای خوب و مورد قبول پروردگار قرار می‌گیرد و لغزش های انسان‌ها در آن آمرزیده می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی‌تبار با بیان اینکه ماه مبارک رمضان،ماه برکت، رحمت، مغفرت، توبه و انابه است، گفت: خود را آماده کنیم که از این برکات ماه ارزشمند بهره ببریم، مملکت ما مملکت امام زمان (عج) است، تظاهر به گناه نباید در مملکت امام زمان (عج) انجام شود، ماه رمضان همه باید روزه بگیریم، کسانی هم که معذور هستند نباید بگیرند، اما حق تظاهر به روزه‌خواری ندارند.

  • نویسنده: فریبا میرزایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری