شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » انتشار تبریک در رسانه ها، مدیریت جهادی نیست!!

انعکاس ایلام_ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مدیریت جهادی می فرمایند: «مدیریّت شجاعانه، امیدوارانه، جهادی، با اِشراف میدانی بر مشکلات -خیلی از مشکلات را در اتاق اداره و مدیریّت و پشت میز نمی شود فهمید، باید رفت در صحنه، در عرصه، تا مشکلات را بتوان لمس کرد»

توجه به این مهم، خود چراغ راه است و حرکت در این مسیر، هم نشان از مدیریت جهادی دارد و هم موجب رفع مشکلات و فاصله بین مردم و مسئولین خواهد شد. اینکه مدیری در هر مناسبت و به هر بهانه برای اعلام حضور، پیام تبریک یا تسلیتی در رسانه های استان منتشر نماید نه تنها مصداق حضور در میان مردم نیست بلکه از لحاظ جایگاه تشریفاتی، نگاهی از بالا به پایین است. پست مدیریت جایگاهی برای خدمتگزاری است نه فخر فروشی!

مدیر یک مجموعه باید نسبت به سایر اعضا و اجزا، خدمتگزارتر. متواضع‌تر و با خلوص نیت بیشتر در این مسیر قدم بردارد؛ اگر مدیری قصد عرض تبریک دارد بهتر است با حضور در مجموعه خود و به تبع آن حضور فیزیکی در میان جامعه هدف، این مهم را به انجام برساند نه اینکه در فضای مجازی و به جای بیان عملکرد، با انتشار پیام های تبریک و تسلیت در مناسبت های مختلف جایگاه مدیریتی خود را به رخ جامعه بکشاند و در این منصب اعلام حضور کند .

چه زیبا مولا علی(ع) در خصوص جایگاه مدیریت می فرمایند: قال الامام علی – علیه السلام – : وَ اِنَّ عَمَلَکَ لَیسَ لَکَ بِطُعمَهِ وَ لکِنَّهُ فی عُنُقِکَ اَمانَهٌ. امام علی – علیه السلام – (به اشعث) فرمود: این مقام برای تو طعمه نیست بلکه امانتی است در گردن تو. «بحار الأنوار، ج ۳۲، ص ۳۶۱»

اصدار و انتشار پیام های تبریک و تسلیت و … فقط از سوی مسئولین رسمی کشوری در سطح کلان و در استان ها توسط استاندار و نماینده ولی فقیه وجهه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد و تبریک مدیرکل فلان اداره بیشتر برای خودشیرینی و خودبرتربینی جلوه می کند تا شیرین نمودن کام مردم. خنده بر لبان مردم و شیرین شدن کامشان با عملکرد جهادی یک مدیر که تاثیر مستقیم بر روند زندگی مردم داشته باشد خود را نشان می دهد نه با نشر پیامهای مناسبتی.

افتادگی آموز اگر طالب فیضی، هرگز نخورد آب زمینی که بلند است

یک مدیر خوب، مدیری مردمی است، با مردم و در میان مردم با داشتن دغدغه های مردم باشد..

همچنین به عنوان یک پیشنهاد به مدیران دستگاه های اجرایی بطور مثال در همین آغاز سال نو، بجای پیام‌های تبریک که اکثرا نیز کپی پیست از سایت‌های اینترنتی است، هر یک به فراخور شرح وظایفش، مقاله‌ای با موضوع راهبرد اعلامی سال از سوی مقام معظم رهبری، تنظیم و برنامه‌های سال جاری دستگاه متبوع خود را بر این اساس چیدمان و مدیریت نماید و در پایان با یک خودآزمایی و یا دیگر آزمایی، بسنجد که چه میزان در تحقق راهبرد سال که منتج به دغدغه‌های مردم می شود، قدم برداشته است؟

آیا اصلا توانسته است در این مسیر گام بردارد؟! و یا اینکه بسان همان تبریک سال نو و بازنشر در فضای مجازی و نهایتا نصب چند بنر، خود را مبرای از قدم برداشتن در این امر خطیر می داند؟!

از سوی دیگر از رسانه‌های حرفه‌ای استان نیز انتظار می‌رود اصول حرفه‌ای‌گری را رعایت نمایند نه اینکه به انتشار لیستی از قبل آماده، برای مدیران،منتشر نمایند.

رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و می طلبد در جایگاه یک رکن عمل نمایند.

همچنان که سنگی که از جایش تکان خورده باشد دیگر سنگین نیست، رسانه‌ای که وزن و جایگاه خود را حفظ نکند نه تنها جایگاه خود را از دست می‌دهد بلکه باعث بی اعتباری سایر رسانه‌ها خواهد شد.

انتشار تبریک و تهینت و تسلیت مدیران در حوزه کاری روابط عمومی ادارات است آنهم نهایتا در قالب وب سایت اداره مربوطه و ارسال پیامک به همکاران یا انتشار در گروه همکاران، نه اینکه در رسانه‌های استان!

همچنان که از مدیران انتظار می‌رود تمرکز خود را بر حیطه عملکرد دستگاه متبوعشان بگذارند، از رسانه‌های حرفه‌ای هم انتظار عملکرد رسانه‌ای می رود یعنی در کنار تعامل با ادارات در نشر اخبار و اطلاعیه‌های مهم که در زندگی مردم و ایجاد نشاط تاثیرگذار خواهد بود، با اعلام انتقاد به همراه ارائه پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی را در مسیر خدمت به مردم به چالش بکشند.

در پایان از استاندار محترم ایلام به عنوان نماینده عالی دولت در استان انتظار می رود از این روند ناصواب جلوگیری نماید تا مدیران دستگاه های اجرایی به جای صرف وقت و هزینه در انعکاس پیام های بی مورد، تمام توان و تلاش خود را در جهت نیل به اهداف عالی و متعالی دولت کار و کرامت در راستای قدم برداشتن در مسیر ایرانی سربلند به کار گیرند.

وتمام تلاش خود را درجهت تحقق شعار امسال یعنی مهار تورم ورشد تولید بکار گیرند . با این امید که روزی شاهد عملکرد جهادی از سوی مدیران باشیم..

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری