شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » دانشگاه ایلام در میان دانشگاه‌های سبز جهان

دکتر طاهر علی‌محمدی رئيس دانشگاه ایلام شامگاه امروز شنبه ۲۵ آذر ماه در گفتگو با خبرنگار انعکاس ایلام، گفت: در ويرايش ۲۰۲۳ نظام رتبه‌بندي «گرين‌متريک» فهرست يک هزار و ۱۸۳ مؤسسه برتر در سطح جهان منتشر شده است، که تعداد ۲۶ دانشگاه ايراني در جمع برترين‌ها حضور دارند و دانشگاه ايلام براي دومين سال پياپي با ۷ رتبه ارتقاء در ميان دانشگاه‌هاي کشور و کسب رتبه ۲۶ ملي در اين فهرست قرار گرفت.

وی افزود: نظام رتبه‌­بندي گرين­‌متريک از سال ۲۰۱۰ با هدف ارائه چشم‌اندازی جامع از شرايط و سياست‌های مرتبط با محيط‌زيست و توسعه پايدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف توسط دانشگاه دولتی اندونزی راه­‌اندازی شده است، که سالانه بيش از ۱۰ هزار مؤسسه توسط اين نظام رتبه‌بندي ارزيابی می‌شوند.

رئیس دانشگاه ایلام ادامه داد: «گرين‌متريک» در گونه خود يگانه و ابزاری براي آگاه‌سازی مديران و سياستگذاران دانشگاهی به چالش‌های زيست‌محيطی و مصرف انرژی است، که دانشگاه‌­های جهان را براساس شش شاخص عمده شامل: محيط و زيرساخت (وزن ۱۵%)؛ انرژي و تغييرات اقليمي (وزن ۲۱%)؛ مديريت پسماند (وزن ۱۸%)؛ آب (وزن ۱۰%)؛ حمل و نقل ( وزن ۱۸%) و آموزش (وزن ۱۸% ) ارزيابی می‌کند.

علی‌محمدی خاطرنشان کرد: در طول دو سال گذشته مجموعه مديريت سبز دانشگاه ايلام فعاليت‌های ارزشمندی را برای زيباسازی محوطه دانشگاه، استفاده بهينه از انرژی و مديريت استفاده از آب­ انجام داده است.

دکتر علی‌محمدی با ابراز خرسندی از تداوم موفقيت‌های دانشگاه ايلام، کسب اين موفقيت ارزشمند را به خانواده بزرگ دانشگاه ايلام تبريک گفت و از زحمات دست اندرکاران مديريت سبز دانشگاه، قدردانی کرد.
وی در پايان ابراز اميدواری کرد؛ با تدابير اتخاذ شده، در سال‌هاي آتی شاهد موفقيت‌های بيشتری در اين زمينه باشيم.

  • نویسنده: فریبا میرزایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری