شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » در مانور اربعین صورت گرفت؛ حضور استاندار ایلام در قرارگاه شرکت آب و فاضلاب در پایانه شهید سلیمانی

 

به گزارش انعکاس ایلام؛ امروز سه شنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۳ حسن بهرام نیا استاندار ایلام در مانوری که به مناسبت آمادگی استان و با حضور مدیران کل و مسئولین استانی برای برگزاری اربعین در پایانه مرزی مهران اجرا کرد، از زیرساخت ها و اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب استان در مهران و پایانه شهید سلیمانی بازدید و در قرارگاه آب و فاضلاب استان حضور یافت.

در این بازدید معاونین و مدیران بخش های مختلف آب و فاضلاب به تفکیک گزارش عملکرد خود در امور اربعین ۱۴۰۳ را به استاندار ارائه نمودند.

نماینده تام الاختیار مدیرعامل آبفا استان ایلام در امور اربعین گفت: هماهنگی لازم با وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا به جهت تامین و استقرار ۲۰ دستگاه تانکر به جهت آب رسانی سیار به موکب ها و تامین آب پایدار سرویس های بهداشتی در سراسر استان بعمل آمده که با تصمیم وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مقرر گردید استان های معین اقدامات لازم را برای واگذاری این ۲۰ دستگاه به آبفا استان ایلام بعمل آورند.

یارمحمد نساری؛ همچنین در ادامه گزارش خود، به اهمیت دپوی آب های بسته بندی به میزان لازم در سردخانه قرارگاه آبفا پرداخت و گفت؛ با رفع عیب کمپرسور سردخانه قرارگاه آبفا در مرز مهران، دمای سردخانه به نقطه انجماد می رسد.
وی گفت: با ستاد عتبات عالیات به جهت تامین آب بسته بندی، هماهنگی بعمل آمده که بهرام نیا پس از دریافت این گزارش به جهت سهولت و تسریع در این امور، طی تماس تلفنی با مسئول عتبات عالیات مهران دستورات لازم را ارائه نمود.

در ادامه معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفا استان، با ارائه گزارشی از وضعیت فاضلاب در پایانه مهران گفت؛ نصب حدود پنجاه انشعاب و ۴۰۰ متر شبکه جمع آوری فاضلاب میدان اربعین در پایانه مرزی مهران با نظارت حوزه معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب با لوله کاراگیت ۲۵۰ میلیمتر از محل منابع اربعین در سایت جدید مواکب در میدان اربعین در دست اجراست.

محمد پیرباوه پور در ادامه گفت: در سال های گذشته زیر ساخت فاضلاب مسیرهای پیاده روی اربعین اجرا شده که با توجه به جابجایی محل مواکب مسیر اربعین و بمنظور حفظ سلامت زائرین حسینی، پساب حاصل از پخت و پز آشپزخانه های موکب های احداث شده در حاشیه میدان اربعین و روان آب های سطحی جمع آوری و به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می شود.

داوری مدیر امور آبفا شهرستان مهران نیز در تشریح اقدامات آبفای مهران در حوزه اربعین گفت: تمهیدات لازم برای تامین آب پایدار شهر مهران در ایام اربعین اندیشیده شده و به همین منظور تمام تابلوهای برق ایستگاه های پمپاژ پایانه شهید رئیسی و چاه های یازده گانه تامین آب شرب شهر مهران سرویس شد.
عباس داوری هچنین از اجرای مانور آبرسانی از خط انتقال مخزن شرب شهر به پایانه شهید سلیمانی به منظور حصول اطمینان از آبرسانی بدون مشکل و ارائه خدمات آبرسانی به زائران اربعین خبر داد.

بهرام نیا پس از این بازدید و ارائه گزارش عملکرد آبفا استان توسط معاونین و مدیران این شرکت در موضوع اربعین، ضمن ابراز خرسندی و رضایت مندی از اقدامات و آمادگی شرکت آب و فاضلاب استان، از مدیریت و مجموعه آبفا استان ایلام قدردانی کرد.

پایان خبر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری