شما اینجا هستید

اجتماعی » برگزاری نمایشگاه هنرهای دستي دانش آموزان استثنایی در ایلام دایر
نویسنده : معصومه بختی/خبرنگار

به گزارش انعکاس ایلام نسرین مهدی زاده در آیین افتتاح اولین نمایشگاه هنرهای دستی اظهار داشت:در این نمایشگاه آثار متنوعی چون پرورش‌ گل های زینتی، دوخت سرویس آشپزخانه، صنایع غذایی، شمع سازی و درودگری در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری دانش آموزان مشغول به تحصیل و فارغ التحصیلان هنرستان‌های کارو دانش خاص ، اولیا این دانش آموزان و معلمان به مدت ۳ روز در محل هنرستان پيامبر اعظم واقع در بلوار شهرداری  شهر ایلام دایر شده است .

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام به آمار دانش آموزان شاغل در مدارس استثنایی استان اشاره کرد و گفت:  تعداد کل دانش آموزان استثنایی در استان ایلام ۶۱۳ نفر می‌باشد که از این تعداد ۲۸۰ نفر در شهر ایلام در مقاطع مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدايي پیش حرفه ای( راهنمایی) و حرفه ای( متوسطه ) مشغول به تحصیل هستند.

مهدی‌زاده هدف از برگزاري اين نمايشگاه را در راستای اجرای اهداف سند تحول بنیاد آموزش و پرورش دانست و گفت: یکی از مهترین اهداف این سند تربیت انسان چند ساحتی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا در هنرستان های فنی و حرفه ای علاوه بر آموزش مفاهیم درسی و تحصیلی به فعالیت های پرورشی و ارائه خدمات توانبخشی نیز اهمیت داده می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: در کنار این گونه فعاليت ها آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت افزایی هنرجویان در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی است.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری