پایگاه خبری انعکاس ایلام؛ حرمت حرفه روابط عمومی به مدافعان آن بر می گردد، با حیله و ترفند نمی توانید برای کسی حرمت بخرید، حرمت را باید کسب کرد.
ابوالفضل بیهقی، رحمه الله علیها می گوید: «مرد با کار و شغل بلند مرتبه نمی گردد، بلکه این انسان است که به کار و شغل ارزش می دهد» حال اگر خودمان، توانمند باشیم، سررشته داشته باشیم، مهارت و به حوزه کاری خود اشراف داشته باشیم، جایگاه شغل و کارمان را بالا می بریم؛ همچنین ماتسوشیتا در کتاب «اخلاق مدیریت روشن بین» ترجمه محمود متحد می گوید: «ارزش پست و مقام از فرد است، اگر فرد بی لیاقت باشد، مقامش خدشه دار می شود، اگر لایق باشد اعتبار و اقتدارش افزایش می یابد».
موفقیت روابطعمومی ها در سازمانها و ادارات به توانایی های مدیریتی مدیر روابط عمومی و خصوصا نگاه و حمایت های مدیریت کل یک مجموعه به روابط عمومی برمیگردد.
جملهای معروف میگوید «اگر مدیریت، نگاه خوبی به روابط عمومی نداشته باشد و اگر مدیران روابط عمومی هم شناخت کافی از حوزه خود نداشته باشند، آن روابط عمومی محکوم به نابودی است.»
مدیر روابط عمومی باید هم تراز با مقام اول سازمان از شرح وظایف، اهداف و کارکردهای تمامی قسمت ها آگاه باشد، مدیریت روابط عمومی حکم می کند که علاوه بر دانش روابط عمومی، از مدیریت، روانشناسی، جامعه شناسی، رایانه و سایر رشته های مرتبط هم سررشته داشته باشد.
یک مدیر روابط عمومی باید یک روان شناس قوی باشد، یک انگیزه دهنده و امید دهنده قوی که همیشه امواج مثبت ساطع نموده و اجازه ندهد کسی در سازمان به حالت قهر زندگی کند.
اگر خواهان احترام دیگران به خود و شغلمان هستیم باید مدام در حال یادگیری باشیم؛ روابط عمومی بیش از ۲۰۰ تکنیک دارد، تکنیک هایی که از رشته های مختلف علوم انسانی گرفته شده و با گسترش فضای مجازی و شبکه اجتماعی نیز بیشتر و تخصصی تر هم شده اند.
وقتی شناخت، آگاهی و دانشمان را بالا ببریم، وقتی بر تکنیک ها مسلط باشیم؛ در واقع قدرت اقناع افکار جامعه هدف درون و برون سازمانی را بالا برده ایم.
دانش یعنی قدرت؛ با این تعریف می توانیم مدیریت، مردم، رسانه و افکار عمومی را با برنامه هایمان همسو نماییم؛ وقتی مدیریت مجموعه برای هر درخواست، جواب منفی می دهد باید بتوانیم مدیر را برای انجام عمل درست در حوزه مورد نظر و ارتباطات سازمانی متقاعد کنیم چراکه یکی از وظایف ما به عنوان مدیر میانی، راهبری مدیران ارشد است؛ این کار، سخت ولی شدنی است.
وقتی شناخت مدیریت از واحد روابط عمومی کم باشد و از طرفی توانایی و شناخت متولیان روابط عمومی نیز از وظایف، اهداف و رسالت خویش کم باشد، خیلی از وظایف به او تحمیل می شود که هیچ سنخیتی با این حرفه ندارد و نتیجه آن کاهش کارایی و بازدهی این واحد در نگاه اول و عدم موفقیت کل مجموعه در نگاه کلان می شود.
در نهایت باید اول بر روی خودمان سرمایه گذاری کنیم؛ دانش خود را بالا برده و بروز باشیم تا جایگاه و شغل خود را ارتقاء داده و در مسیر اهداف و برنامه هایمان، حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشیم.
تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آید/ تو یکی، نِه ای، هزاری، تو چراغ خود برافروز…
انتهای پیام/
- انعکاس ایلام
- کد خبر 12879
- بدون نظر
- پرینت
- انتشار در ۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۰۹:۰۲