شما اینجا هستید

اجتماعی » ۷۲ میلیون اصله نهال در ایلام کاشت می شود
گروه : اجتماعی , سیاسی
نویسنده : معصومه بختی/خبرنگار

به گزارش انعکاس ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان اظهار داشت: ۸۹ درصد مساحت استان ایلام از منابع ملی تشکیل می‌شود و اهمیت فرهنگ منابع طبیعی را در استان دوچندان کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور طی یک برنامه چهارساله، افزود: این طرح در کشور ابلاغ شده و سازمان منابع طبیعی کشور به عنوان متولی این طرح شناخته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: استان به عنوان پیشانی این طرح در کشور شناخته می‌شود، سهم استان ایلام از این طرح کاشت ۷۲ میلیون اصله نهال است.

پیرزادیان ادامه داد: در تمامی ۱۲ شهرستان‌های استان نهالستان‌ها فعالیت دارند و تمامی زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در استان فراهم شده است.

وی بیان داشت: ۲ نهالستان جدید در استان برای کاشت گونه‌های جدید بیابانی در حال اجرایی شدن است، تامین نهال برای اجرای طرح کاشت نهال در عرصه‌های بیابانی استان از اهداف احداث این نهالستان‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: منابع طبیعی استان در دو بخش احیا و غنی سازی جنگل‌های طبیعی و مبارزه با بیابان زایی برنامه ریزی کرده است، علاوه بر این یک تفاهم با استان واسط عراق برای اجرای طرح کمربند سبز است.

وی افزود: برای تامین نیاز چوب کشور، طرح زراعت چوب در مناطق مختلف استان اجرایی شده است، هم اکنون ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان برای اجرای این طرح توزیع شده است.

پیرزادیان گفت: زیرساخت‌های خوبی در استان برای اجرایی شدن طرح زراعت چوب فراهم است، این طرح هم باعث تامین چوب در کشور و هم باعث اشتغال و درآمد برای مردم می‌شود.

انتهاي پیام/

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری