شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » اشتغال ۳٠٠ نفر از بانوان عشایر در قالب پروژه زنجیره‌ای از پشم تا فرش

محمد جواد خانزادی مدیرکل امور عشایر استان ایلام در گفتگو با انعکاس ایلام،  با بیان اینکه یک هزار و ۳٠٠ نفر از بانوان روستایی و عشایر استان به منظور افزایش کیفیت پشم تولیدی از آموزش‌های نخ‌ریسی برخوردار شده‌اند گفت: این آموزش‌ها با همکاری تشکل‌های تعاونی‌های امور عشایری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ارائه آموزش‌ها در فاز اول زمینه اشتغال ۳٠٠ نفر از این بانوان در قالب پروژه زنجیره‌ای از پشم تا فرش فراهم شده‌ است.

وی افزود: راهبرد تکمیل زنجیره از پشم تا فرش طی سال جاری در فاز اول، ثبت سفارش ۸٠٠ تن پشم و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای تبدیل این میزان پشم به نخ مرغوب جهت تهیه فرش برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام هدف از اجرای این راهبرد را ایجاد اشتغال‌زایی و جلوگیری از خام‌فروشی پشم مرغوب استان دانست و گفت: بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی عشایر توسط زنان انجام می گیرد.

خانزادی ادامه داد: پشم‌چینی دام‌های سبک عشایر استان استان ایلام از اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت ماه هرسال به‌ صورت سنتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: عشایر استان ایلام یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک را در اختیار دارند و به طور میانگین سالانه یک هزار و ۶٠٠ تن پشم تولید می‌کند.

 

  • نویسنده: فریبا میرزایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری