شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » اتصال شهر مهران به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها

به گزارش انعکاس ایلام؛ علی کریمی مدیر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان درجلسه شورای راهبری حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات استان با اعلام این خبر گفت: با همکاری اپراتور ” های وب “شهر مهران با جمعیتی بالغ بر ۵ هزار خانوار به فیبر نوری منازل و کسب و کارها متصل شد.

وی ادامه داد: برای اتصال شهر مهران به پروژه فیبرنوری کسب وکارها و منازل ۲۴ کیلومتر فیبرنوری زمینی و ۲۰ کیلومتر فیبرنوری هوایی اجرا شده است .

کریمی افزود: مطابق هدف گذاری وزارت ارتباطات مقرر شده است تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی منازل و کسب و کارهای شهری استان به بستر فیبرنوری دسترسی داشته باشند و تاکنون در ۲ شهر ایلام و مهران پروژه اجرا شده است و این امکان وجود دارد که مردم درخواست دهند و کمتر از یک ماه سرویس به آنها ارائه شود.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان با اشاره به اینکه در تمام ۲۷ شهر استان عملیات فیبرکشی به پایان رسیده است گفت: اینترنت بر بستر فیبر نوری نوعی از اتصال به پهنای باند اینترنت است که تجربه سرعت به میزان ۱۰۰مگابیت تا یک گیگابایت بر ثانیه را برای کاربران رقم می‌زند و زیرساخت اولیه برای توسعه شهر هوشمند تلقی می‌شود

  • نویسنده: فریبا میرزایی 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری