شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » ارتقا و ایمن‌سازی راه‌های ارتباطی شهرستان دهلران در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی

به گزارش انعکاس ایلام، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه که به همراه معاون مهندسی و ساخت این اداره کل به شهرستان دهلران سفر کرده بود ضمن بازدید از پروژه‌های راهسازی دهلران، گفت: از مهمترین طرح‌های راهسازی دهلران پروژه راهسازی واریانت نصریان در محور مهران – دهلران است که حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: با توجه به پیچ‌های پرحادثه و غیراستاندارد بودن محور مهران- دهلران در منطقه نصریان، اولویت راه‌وشهرسازی استان حذف این پیچ‌های و تبدیل ۴ کیلومتر محور مذکور در منطقه نصریان به چهار خطه بود که برای این مهم عملیات اجرایی اصلاح و تعریض محور مهران- دهلران در منطقه نصریان آغاز شد و هم اکنون حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام، ادامه داد: درصورت تامین اعتبار عملیات اجرای این پروژه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

دوستی خاطرنشان کرد: قرارداد اولیه این پروژه ۱۳۷ میلیارد تومان است، به لحاظ توپوگرافی منطقه نصریان سخت‌ترین نقطه برای راهسازی در محور مهران_ دهلران بوده و بالاترین هزینه راهسازی نیز در این منطقه شاهد هستیم چرا که حجم عملیات کوه بری و ترانشه‌برداری در این منطقه بسیار بالا است اما در سایر نقاط این محور شرایط برای عملیات راهسازی به نسبت مناسب‌تر است و در صورت تامین اعتبار عملیات راهسازی و تبدیل نقاط بیشتری از محور مهران به دهلران در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ۱۲ کیلومتر از باند دوم محور دهلران به اندیمشک در خروجی شهر دهلران پیشرفت ۸۵ درصدی دارد و دو قطعه دیگر این مسیر نیز توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اظهار داشت: مطالعه اصلاح مسیر و حذف گردنه در منطقه دنه جهت ایمن‌سازی مسیر زرین‌آباد و میمه به دهلران به پایان رسیده و برای اجرای این طرح ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

  • نویسنده: فریبا میرزایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری