شما اینجا هستید

آب، برق، انرژی » استان ایلام دارای ۱۶ رودخانه است

صادق علیمرادی مدیرعامل شرکت منطقه‌ای آب استان ایلام، صبح دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگار انعکاس ایلام گفت: در استان ایلام ۱۶ رودخانه وجود دارد که از این تعداد ۷ رودخانه در حوزه کرخه که اغلب سرشاخه سیمره محسوب می‌شوند و شامل «جزمان»، «چرداول»، «شیروان»، «کلم»، «دره‌شهر» و «سیکان» هستند.

وی افزود: ۹ رودخانه دیگر، روخانه‌های جاری به سمت غرب محسوب می‌شوند که شامل «کنگیر»، «تلخاب»، «گدارخوش»، «کنجانچم»، «گاوی»، «چنگوله»، «میمه» و «دویرج» می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام، ادامه داد: در ایلام بر روی اغلب رودخانه‌های استان یا سد ساخته‌ شده، یا در حال ساخت سد و یا مطالعه برای ساخت هستیم.

علیمرادی خاطرنشان کرد: سدهای ساخته شده شامل سد «دویرج» بر روی روخانه دویرج دهلران، سد «ایلام» بر روی رودخانه کنجانچم و سدهای کنگیر و گلال هستند.

وی ادامه داد: ۴ سد در دست ساخت داریم که شامل سیکان و چناره و میمه و گدارخوش هستند.

مدیرعامل شرکت منطقه‌ای آب استان ایلام، عنوان کرد: چند سد در دست مطالعه داریم شامل سدی بر روی رودخانه دویرج که مطالعات آن تمام شده است و منتظر نتیجه نهایی کمیته تخصصی وزارتخانه هستیم، سد «میان‌تنگ» ملکشاهی که مطالعات فاز شناختی آن پایان یافته است و سد «چنگوله» که در حال مطالعه است.

 

  • نویسنده: فریبا میرزایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری