شما اینجا هستید

ویژه خبری » اولین رویداد فناورانه بین المللی در مسیر کشاورزی
گروه : ویژه خبری
نویسنده : معصومه بختی/خبرنگار

به‌گزارش انعکاس ایلام؛ اولین رویداد بین‌المللی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش‌بنیان با حضور رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان ایلام ،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام، ریس سازمان کشاورزی استان ،تجار، مسئولان کشاورزی کشور عراق از استان‌های؛ واسط، کربلا، بابِل، واسط،دیاله و میسان در دانشگاه ایلام برگزار شد.

علی نجفی فر ضمن خوشامدگویی به مهمانان عراقی و اعلام این رویداد به مدت دو روز،با اشاره به اهداف این رویداد فناورانه در جهت مشارکت صاحبان تکنولوژی پارک های علم و فناوری در مدیریت دانش و انتقال تکنولوژی های نوین، گفت؛ انتقال تکنولوژی های نوین کشاورزی مربوط به مهندسی‌سازی فرایند هوشمند سازی کشاورزی و کشاورزی دانش بنیان، تجاری سازی توسعه کسب و کارهای نوین دانش بنیان، مدیریت دانش و تکنولوژی، ایجاد فن‌بازار تخصصی کشاورزی، آشنایی با نوآوری ها،ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان دانش و فناوری و ایده های نو با مصرف‌کنندگان دانش و تکنولوژی از دیگر اهداف این رویداد است.

رییس آموزش و تحقیقات کشاورزی استان ایلام افزود: در این رویداد تعداد ۱۵ غرفه برای ارائه محصولات کشاورزی با دعوت از شرکتهای فعال در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی فعال شده است تا محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه نمایند.

نجفی فر با عنوان این مطلب که در این رویداد تعداد ۹۷ ایده ارسال شده است افزود: تعداد شرکت کنندگان ۱۷۵ نفر و تعداد ایده های انتخاب شده در این رویداد ۱۴ ایده بوده است.

وی افزود: ایده های مورد تایید به مدت سه روز توسط منتورها مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرند و به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا می گردد.

توسعه حوزه کشاورزی منجر به افزایش بهره وری تولید خواهد شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در این آیین با اشاره به اهمیت شعار سال و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: توسعه این بخش در حوزه کشاورزی منجر به افزایش بهره‌وری تولید خواهد شد.

وی، دستیابی به امنیت غذایی، کسب درآمد و استقلال اقتصادی را از عمده ‌ترین ضرورت‌های توجه به بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: رفع مشکلات شرکت های دانش‌بنیان می تواند زمینه ورود فناوری های جدید را در بخش کشاورزی فراهم کند و برگزاری این رویداد نقش مهمی را در این خصوص ایفا می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تلاش مجموعه مدیریت ارشد استان تاکنون ۶ دیدار دیپلماتیک با استانداران چند استان کشور عراق انجام گرفته و در قالب این دیدارها در راستای افزایش مراودات اقتصادی به خصوص در حوزه کشاورزی تلاش شده است.

اولویت اصلی در بخش کشاورزی استان، توسعه زیربخش های این حوزه و ارتقای دانش بنیان کردن دیپلماسی غذایی است

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام با بیان اینکه امسال نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت شده است، اظهار داشت: اولویت اصلی در بخش کشاورزی استان، توسعه زیربخش های این حوزه و ارتقای دانش بنیان کردن دیپلماسی غذایی است.

آذرنوش عمو زاده با عنوان این مطلب که در دولت سیزدهم دانش بنیان کردن اقتصاد به ویژه در بخش کشاورزی استان باز تعریف شده است ،گفت: فعالیت و توسعه شرکت های دانش بنیان کشاورزی به طور جدی توسط استاندار در حال پیگیری است.

وی افزود: استاندار ایلام در حوزه دیپلماسی غذایی چندین سفر به کشور عراق داشته‌ است و در راستای تحقق دیپلماسی و امنیت غذایی، این رویداد مشترک فناورانه به همت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان ایلام و میزبانی جهاد کشاورزی استان برگزار شده است.

عموزاده با بیان اینکه میزان تولید محصولات کشاورزی کنونی استان ایلام یک میلیون تن است که امکان افزایش به ۲ میلیون در سال نیز وجود دارد، ادامه داد: در استان ایلام ۲۵ رقم‌ بذر اصلاح شده با ۲۶ هزار تن تولید می شود که ظرفیت تولید بیشتر بذر در استان نیز امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی است به گونه ای که گوشت قرمز و مرغ به میزان سه برابر نیاز مصرف در استان تولید می شود و امکان تولید مرغ تا ۶ برابر این ظرفیت نیز وجود دارد و همچنین میزان تولید گندم ۳ برابر و عسل نیز ۶ برابر نیاز استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در استان ایلام علاوه بر بخش های ذکرشده امکان تبادل تجارت در بخش های کشاورزی چون دفع آفات، بیولوژیکی و جوجه یکروزه با کشور عراق وجود دارد.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری