شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » جمعیت ۱٠٠ هزار نفری جامعه ایثارگری استان ایلام

به گزارش انعکاس ایلام جمال اسدی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین تبریک به مناسبت مبعث رسول مکرم اسلام گفت: اصحاب رسانه به عنوان پشتیبان و بازوی همه دستگاه های اجرایی می توانند با درج اقدامات چندین ساله پیروزی انقلاب اسلامی در راستای امید آفرینی در جامعه نقشی مهم و تاثیر گذار داشته باشند.

وی افزود: اطلاع رسانی های به موقع در رابطه با اقدامات دولت در این برهه از زمان با توجه فرارسیدن ۲۲بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همچنین برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری می تواند بار دیگر حضور چشمگیر مردم همیشه در صحنه را در این دو رویداد مهم رقم زده و مشت محکمی به دهان یاوه گویان باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱٠٠ هزار نفر از جمعیت استان ایلام را جامعه ایثارگری تشکیل می دهند.

اسدی با اشاره به اینکه در این رابطه (جمعیت جامعه ایثارگری) استان ایلام جزء استان های برتر کشور است، خاطر نشان کرد : از این میزان بیش از ۱۵هزار و ۷٠٠ نفر جانباز، ۳ هزار شهید و ۳۳۷ نفر آزاده هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد : تعداد ۱۲هزار دیدار با خانواده های ایثارگران در قالب طرح سپاس در استان ایلام انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه، ساماندهی گلزار های شهدا در شهرستان های مهران، دهلران و ایوان گفت: در سال اخیر ساماندهی گلزار ۳۵٠ شهید بخش صالح آباد شهرستان مهران، ساماندهی مزار مبارک ۹۲ شهید در گلزار شهدای شهرستان دهلران و همچنین ساماندهی مزار ۳۷۳ شهید گرانقدر در شهرستان ایوان از جمله مهمترین اقدامات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در سال جاری در قالب طرح خاطره نگاری تعداد ۸۵ هزار سند از خاطره های خانواده های ایثارگران ثبت و ضبط و جمع آوری شده است.

اسدی به پرداخت تسهیلات در حوزه های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۶۷ میلیارد تومان وام خود اشتغالی به تعداد یک هزار و ۸٠ نفر از افراد واجد شرایط پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: همچنین در سال جاری مبلغ ۱٠٠ میلیارد تومان برای تعداد ۶۵٠ نفر از افراد واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

وی گفت: در سال گذشته تعداد ۷۷۵ مورد وام مسکن به ارزش ۲۵٠ میلیارد تومان پرداخت شده است و در سال جاری نیز تا کنون با صادر شدن بخشنامه در انتظار ابلاغ بانک مرکزی هستیم

  • نویسنده: فریبا میرزایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری