شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » خطر بروز آتش در عرصه‌های طبیعی ایلام به علت تراکم مراتع زیاد است

به گزارش انعکاس ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان روز شنبه در جلسه قرارگاه مشترک سپاه امیرالمؤمنین(ع) و منابع طبیعی و آبخیزداری استان با موضوع مهار آتش‌ سوزی و آغاز به کار قرارگاه روح‌ الله اظهار داشت: ایلام در زمینه دریافت نزولات جوی جزء هشت استان اول کشور با بیشترین دریافت نزولات جوی در سال آبی جاری است.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نقاط مستعد بروز آتش‌سوزی را شناسایی کرده است و طبق آمار و مطالعات شهرستان‌هایی چون ایلام، دره‌شهر، آبدانان و چوار در طی ۲۱ سال گذشته بیشترین آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی را داشته‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: با توجه به اینکه تعداد قُرُقبان‌های استان نسبت به استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، بنابرین برای مهار آتش در صورت وقوع، همکاری همه دستگاه‌ها مطابق قانون ضروری است.

پیرزادیان ادامه داد: برابر قانون در هنگام وقوع آتش‌سوزی همه دستگاه‌ها موظف به مشارکت در مهار آن هستند و قانون ادارات و نهادها را مهار آتش‌ سوزی دخیل دانسته است.

وی افزود: امسال در راستای مدیریت جلوگیری از آتش‌سوزی عرصه‌ها، اقداماتی چون تشکیل جلسات مدیریت بحران، شناسایی مناطق بحرانی و کانون‌های مستعد آتش‌سوزی، مانور مهار آتش سوزی، ایجاد کشیک مستمر در عرصه‌ها، ایجاد آتش‌بُر، چرای سبک احشام در مراتع، شانه‌زنی و آموزش کشاورزان برای جلوگیری از آتش‌سوزی پس چرای مزارع انجام گرفته و نیز همه بخشداری و دهیاری‌ها در مورد موضوع آتش‌سوزی آگاه سازی و تجهیز شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تاکید کرد: مهار و مدیریت آتش‌سوزی همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد و این اداره کل با توجه به گستره زیاد عرصه‌ها و توپوگرافی جغرافیایی استان امکان مهار آتش به تنهایی را ندارد.

در پایان این نشست تفاهمنامه‌ای میان سپاه و منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص همکاری این ۲ دستکاه در قالب قرارگاه روح‌الله با هدف جلوگیری و مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی منعقد شد.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری