شما اینجا هستید

اجتماعی » دستگاه قضایی از ظرفیت بزرگان برای ترویج فرهنگ عفو استفاده می کند
نویسنده : معصومه بختی/خبرنگار

به گزارش  انعکاس ایلام حجت الاسلام هادی صادقی ظهر روز یکشنبه در نخستین همایش صبر استان ایلام اظهار داشت: بزرگی در تکبر و خودستایی نیست، بلکه فروتنی و گذشت است که نام انسان را جاودان و ماندگار می‌کند و این افراد همواره در طول تاریخ به عنوان الگو و نماد معرفی شده‌اند.

وی گفت: تجربه نشان داده انتقام کام افراد را تلخ و ممکن است خوشحالی لحظه‌ای را به دنبال داشته باشد، ولی در نهایت پشیمانی افسوس را در پی دارد.

وی افزود: دستگاه قضایی استفاده از توان و ظرفیت بزرگان اقوام و طوایف را در جهت بسط فرهنگ عفو و گذشت با جدیت دنبال می‌کند و خوشبختانه تاکنون نیز از این رویکرد نتایج ملموس و مثبتی دریافت شده است.

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: فرهنگ صلح و سازش و تشکیل جامعه صلح یاران ریشه در مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس دارد که آبرو و توان خود را برای دفاع از کیان این سرزمین در طبق اخلاص گذاشتند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: استفاده از ظرفیت بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان اقوام و طوایف از اولویت‌های دستگاه قضا برای کاهش پرونده‌های محاکم است.

وی اضافه کرد: پیگیری اختلافات در محاکم قضایی باید آخرین مرحله باشد و همه تلاش کنیم در شوراهای حل اختلاف این مسائل برطرف شود و از تشکیل پرونده جلوگیری شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: هیات‌های صلح بدون توقع مادی در این مسیر حرکت می‌کنند و بسیاری از آنان حتی برای حل و فصل اختلاف کمک مادی نیز می‌کنند، این هیات‌ها مختص دستگاه قضایی نیستند و باید سایر دستگاه‌های نیز با ورود به این عرصه به تاثیرگذاری آنها کمک کنند

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری