شما اینجا هستید

ویژه خبری » راه اندازی مرکز رادیوتراپی با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان در ایلام
گروه : ویژه خبری

به گزارش انعکاس ایلام؛ دکتر جاسم محمدی با اشاره به افزایش بیماران سرطانی ونیاز به مرکز رادیوتراپی در استان،اظهار کرد: تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت نفت و دانشگاه علوم پزشکی استان برای همکاری در خصوص ایجاد مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی در بیمارستان رازی ایلام منعقد شده است.

وی افزود: از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ۱۵۰ میلیارد تومان بدین منظور تخصیص یافته و وزارت بهداشت نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز این مرکز که با مساحت ۶ هزار مترمربع در محوطه بیمارستان رازی ایجاد خواهد شد، در نظر گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تبعیت نکردن شرکت‌های دارویی از قوانین و مقررات وزارتخانه مبنی بر قیمت گذاری دستوری و تعیین آن بر اساس قیمت تمام شده و به شکل شناور را از مشکلات بخش دارو عنوان کرد و گفت: رایزنی‌هایی با تعدادی از شرکت‌های دارویی معتبر کشور به منظور استقرار در استان انجام گرفته که در صورت نهایی شدن بخشی از کمبود‌های این حوزه مرتفع خواهد شد.

وی همچنین به فعالیت بیمارستان‌های شهرستان‌های ۶ گانه استان پرداخت و گفت: برخی از این مراکز تنها با ۲۰ درصد ظرفیت تعیین شده فعالیت می‌کنند، بخش اورژانس بیمارستان‌های ایوان و آبدانان با توجه به محدودیت فضا توسعه یافته و در ایوان دستگاه سی تی اسکن نیز جانمایی شده و راه اندازی این دستگاه در سرابله نیز در دستور کار است.

دکتر محمدی اضافه کرد: ۲ مرکز ناباروری در استان در مراحل اجرا قرار دارند که مرکز سطح ۲ در شهرستان‌های ایلام و دره شهر راه اندازی شده و مرکز سطح ۳ نیز در مراحل اجرا قرار دارد، با توجه به هزینه بر بودن درمان ناباروری ایجاد این مراکز در کاهش قابل توجه هزینه‌های درمانی بسیار تعیین کننده است.

انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری