شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » رفع نواقص کشتارگاه‌های ایلام نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش انعکاس ایلام؛ یونس احمدی روز دوشنبه در جلسه ساماندهی کشتارگاه‌های ایلام، اظهار کرد: امروزه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در استان به دلیل مسئله کشتار غیرمجاز در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان باید پای کار باشند، افزود: یکی از مهمترین نیازهای جمع آوری کشتار غیرمجاز در استان، برطرف کردن نواقصات کشتارگاه‌های دام است که این مسئله نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام بیان کرد: دامپزشکی استان مسائل و مشکلات کشتارگاه‌های دام را به طور کامل احصاء کرده است و دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها باید در این زمینه همکاری و کمک کنند.

احمدی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد مرغ مصرفی مردم استان از طریق کشتار مجاز تأمین می‌شود، تاکید کرد: باید برای خرید گوشت قرمز از مراکز مجاز نیز ساماندهی و حل مشکلات کشتارگاه‌های استان یک اولویت اساسی باشد.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه در ۱۲ نقطه شهری استان ایلام وجود دارد، یادآور شد: باید برای احداث کشتارگاه در ۱۰ نقطه دیگر با مشارکت بخش خصوصی و یا همکاری شهرداری‌ها کشتارگاه دام احداث شود.

مدیرکل دامپزشکی ایلام با اشاره به مشکلات کشتارگاه دام مرکز ایلام، خاطرنشان کرد: دامپزشکی هرگونه همکاری لازم را با مالک این کشتارگاه انجام داد، ولی هم اکنون این کشتارگاه غیرفعال است و باید هرچه سریع‌تر این کشتارگاه تعیین تکلیف شود.

استان ایلام دارای ۲ میلیون و ۴۰۰ رأس دام سبک و سنگین است.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری