شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » سرمایه‌گذاری ۲۲۰۰ میلیارد تومانی تقویت شبکه برق‌رسانی در ایلام

به گزارش انعکاس ایلام، ولی‌اله ناصری مدیرعامل شرکت برق استان ایلام، در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: در سال جاری، در حوزه توزیع برق در استان ۲ هزار و ۷۴۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۷ هزار ترانسفورماتور، ۵ هزار و ۱۷۶ شبکه فشار متوسط، برق استان را برای حدود ۲۶۰ هزار مشترک تامین می‌کند که یک هزار و ۶۶۹ میلیون کیلووات ساعت انرژی فروخته شده است.

وی افزود: تلفات استان به ۹.۹۴ رسیده است و رشد ۱۰ درصدی وصولی‌ها، کاهش ۲۰ درصدی خاموشی‌ها، درصد شبکه کابل خودنگهدار به بالای ۹۵ درصد رسیده و کل شبکه سیمی جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل شرکت برق ادامه داد: در راستای بهینه‌سازی حوزه روستایی و شبکه داخل روستاها تعداد ۱۶۹ روستا با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بازسازی شده‌اند.

ناصری خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال حدود ۸۶۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه شبکه روستایی افتتاح و کلنگ‌زنی شده است.

وی تصریح کرد: برق‌رسانی در ۱۱ روستا که فاقد برق بوده‌اند، انجام شده و در حال حاضر هیچ نقطه‌ای در استان بدون برق وجود ندارد.

مدیرعامل برق استان، اظهار داشت: در حوزه پنل‌های خورشیدی به ۸۵۰ خانوار عشایر در یک سال گذشته برق‌رسانی شده است، و بر روی پشت بام منازل پنل‌های خورشیدی احداث کردیم که هم اکنون برای مناطق محروم قابل استفاده است.

وی یادآور شد: ۲۶۰ میلیارد تومان افتتاح و ۶۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی در حوزه‌های مختلفِ چراغ‌های ال ای دی، روستایی و نیروگاه‌های خورشیدی بوده است و ۱۸۰ نیروگاه خورشیدی در چند سال اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

ناصری گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه و تقویت شبکه برق‌رسانی در ۲ سال گذشته اجرا شده یا در دست اقدام و اجراست.

وی اظهار داشت: ۳۵۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان احداث و در دست اجرا است، و موافقت‌نامه یک هزار و ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی نیز منعقد شده و این نیروگاه‌های خورشیدی کوچک نقش مهمی در محرومیت‌زدایی و کسب درآمد برای مردم به خصوص در روستاها دارد.

مدیرعامل شرکت برق بیان داشت: پیک بار در استان ۴۷۵ مگاوات است و نیروگاه صبا دهلران برای تامین برق صنایع بزرگ در استان به میزان ۲۲۵ مگاوات ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: تا پایان پیک مصرف در استان ۵۰ هزار کنتور هوشمند به‌ زودی در مناطق مختلف استان برای مدیریت مصرف نصب می‌شوند.

به گزارش انعکاس ایلام، در کل استان ایلام ۸ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق وجود دارد.

 

  • نویسنده: فریبا میرزایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری