شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » شوراها بر توسعه شهری و روستایی بیشتر تمرکز کنند

به گزارش انعکاس ایلام، سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، در همایش گرامیداشت روز شوراها و نقش شوراها در تحقق شعار سال، اظهار کرد: شوراهای اسلامی از مظاهر مشارکت مردمی و مصداق حاکمیت مردمی و مردم‌سالاری دینی هستند که در ۹ اصل قانون اساسی بر آن تأکید شده است.
وی افزود: در استان ایلام ۱۰۲۴ نفر عضو شوراهای شهر و روستا هستند که این افراد در اداره امور استان مشارکت کرده و این از مصادیق بارز مترقی بودن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و یک سرمایه عظیم اجتماعی است.
وی توجه به افکار و آرای عمومی را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی دانست و گفت: گرچه با نقطه مطلوب و آرمانی فاصله داریم ، اما شوراهای استان ایلام عملکرد خوبی در برنامه‌های توسعه شهری و روستایی داشتند و در سال جدید برای عمران حوزه شهری و روستایی برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده که مشارکت بیشتر اعضای شوراها را می‌طلبد.
معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه شوراها برای اجرای تکالیف قانونی شهرداری‌ها بسترهای لازم را ایجاد کنند، اظهار کرد: تعهدات برای حمل و نقل شهری و دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی، تکالیف جوانی جمعیت، نهضت ملی مسکن، پسماند و بازیافت زباله، پایش تصویری، تخلفات ساخت‌وساز و زمین‌خواری و… نمونه‌ای از تکالیف شهرداری‌هاست که شوراها باید بسترهای انجام آنها را فراهم کنند.
هژبری ضمن اشاره به شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: شوراها که مظهر مشارکت و حاکمیت مردمی هستند در این سال باید بیش از سایر ادوار بر توسعه شهری و روستایی تمرکز کنند تا جهشی در این زمینه ایجاد شود.
  • نویسنده: فریبا میرزایی 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری