شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » صادرات بیش از ۲۵ هزار تن کالا از مرز مهران

به گزارش انعکاس ایلام؛ مهناز همتی با اشاره به اینکه در این مدت (ابتدای سال تا کنون) بیش از ۶۰۳ هزار و ۸۵ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است،اظهار کرد: بیشتر کالا‌های صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی برای سه فقره پرونده صادراتی و وارداتی مجوز (صادرات و واردات) صادر شده است،افزود: در سال گذشته نیز برای هزار و ۲۹۷ فقره پرونده صادراتی و وارداتی مجوز صادرات و واردات صادر شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به میزان صادرات کالا‌های استاندارد از مرز مهران بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۹۷ هزار و ۹۶۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

همتی یادآور شد: توجه به استاندارد یکی از ابزار‌های افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار بین المللی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی است.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری