شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » لیگ قرآنی آینده سازان با حضور ۹۰۰ تیم در استان ایلام

به گزارش انعکاس ایلام؛ حجت الاسلام محمدعلی نجفی اظهار داشت: یکی از برنامه های ویژه و ابتکاری در استان ایلام لیگ قرآنی آینده سازان است که در کشور بی‌نظیر و امسال برای دومین سال انجام شد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما در زمینه قرآنی جذب نوجوانان به قرآن است افزود: این لیگ قرآنی یک سری امتیازات منحصر به فردی دارد که اولین امتیاز آن این است که مخاطبانش نوجوانان ۹ تا ۱۵ سال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام اضافه کرد: از دیگر ویژگی های این لیگ قرآنی، تیمی شرکت کردن دختران و پسران است که با هم به رقابت پرداخته و این تیمی بودن سبب افزایش روحیه جمعی می شود.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به اینکه رقابت قرآنی به صورت تیمی جذاب تر است، خاطرنشان کرد: نکته‌ی دیگر برگزاری این لیگ قرآنی این است که تمام تیم ها زیر نظر مربی همراه با آموزش در حین مسابقات به رقابت پرداختند.

وی اضافه کرد: زمان لیگ قرآنی بین ۳ تا ۴ ماه بوده که به صورت مکرر به تیم ها در این مدت محتوای جدید آموزش داده و دوباره در مسابقه شرکت کردند.

این مقام مسئول در ادامه، لیگ قرآنی آینده سازان را حول محور مفاهیم قرآن و حفظ معرفی و گفت: تمرکز اصلی ما روی مفاهیم است و این از امتیازات ویژه این مسابقه لیگ قرآنی است چرا که اکثر فعالیت های قرآنی در گذشته حول محور قرائت و حفظ بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام با این توضیح که شکل رقابت تیم ها جدول و امتیاز بندی است و نحوه مسابقه جزو امتیازات خاص آن بود، افزود: سال گذشته برای اولین بار در استان ایلام حدود ۴۰۰ تیم ثبت نام کردند و امسال این تعداد به ۹۰۰ تیم رسید که بیش از ۲ برابر سال گذشته است.

وی ادامه داد: با احتساب اینکه هر تیم ۳ عضو و ۱ مربی دارد و بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در لیگ قرآنی مشارکت داشتند و اگر خانواده ها را در نظر بگیریم بالغ بر ۷ یا ۸ هزار نفر درگیر مساله قرآن شدند.

حجت الاسلام نجفی با این بیان که در این ۴ ماه، امسال مرحله مقدماتی و نیمه نهایی با حضور ۹۰۰ تیم برگزار شد اضافه کرد: از ۱۰ تیم برتر از هر شهرستان یک تیم به مرحله استانی رسید و مرحله استانی ۲ مرحله بوده که در مرحله نیمه نهایی به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه ۶ تیم برتر به مرحله نهایی رسیدند و تیم انتخابی تیم هایی بودند که نسبت به رقبا از توانمندی بیشتری برخوردار بودند، اظهار داشت: مرحله نهایی با حضور ۱ یا ۲ نفر از داوران ملی برنامه محفل در قاب صداوسیما ضبط و پخش خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام در پایان عنوان کرد: امیدواریم این فعالیت های قرآنی بیشتر شود که معتقدیم این مسابقات برای مفاهیم قرآن و لیگ قرآنی یکی از بهترین مصادیق جهاد تبیین در حوزه مفاهیم قرآن است که با استقبال خوب مربیان، شرکت کنندگان و خانواده هایشان در استان ایلام روبرو شد.

 

  • نویسنده؛ فریبا میرزایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری