شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » مراجعه بیش از ۱۰ هزار نفر در استان ایلام برای اهدای خون در نیمه نخست سال جاری

لیلی عاصم آبادی مدیرکل انتقال خون استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار انعکاس ایلام گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۲ نفر از مردم‌ شریف و اهداکنندگان نوع دوست هم استانی برای اهدای خون به پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون در استان ایلام مراجعه کرده اند.

وی افزود: از این میزان تعداد ۸ هزار و ۹۴۸ نفر شرایط جسمانی مناسب را جهت اهدا خون داشته و موفق به این امر انسان دوستانه شده اند.

عاصم آبادی با اشاره به اینکه از این میزان اهدا کننده تعداد یک هزار و ۴٠۵ نفر برای اولین بار خون اهدا کردند، خاطرنشان کرد: از تعداد اهداکنندگان ۶ ماهه نخست سال جاری ۵۶۴ نفر بانوان بودند.

وی با تاکید بر اینکه در نیمه نخست امسال بیش‌ از ۳۰ تیم سیار با هزار و ۸۰۳ مراجعه کننده برگزار شده که یک هزار و ۶۰۳ اهدای خون سالم و کامل داشته‌اند، تصریح کرد: این میزان مراجعه به تیم های سیار در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش‌ از ۸ درصد رشد داشته است.

مدیر کل انتقال خون استان ایلام ادامه داد: در حوزه عمرانی تعداد ۲ پروژه مهم از جمله احداث مرکز خون‌گیری در شهرستان های ایوان و دهلران در دست اجراست که بیش‌ از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عاصم آبادی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون توانستیم پاسخ‌گوی ۱۰۰ درصدی نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در استان باشیم به طوری که ۱۰ هزار و ۱۱۹ واحد خون بین این مراکز بیمارستان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش چشمگیر مراجعات مردمی برای اهدای خون از مردم نوع‌دوست استان ایلام تقاضا داریم با مراجعه به پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون همچون گذشته یاریگر نیازمندان خونی و فرآورده‌های خونی باشند.

  • نویسنده: فریبا میرزایی 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری