شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » مراجعه ۱۸ هزار و ۲۱۹ نفر به پایگاه‌های انتقال خون در ایلام

لیلی عاصم‌آبادی مدیرکل انتقال خون استان ایلام، در گفتگو با خبرنگار انعکاس ایلام گفت: با توجه به برودت هوا و کاهش چشمگیر مراجعات مردمی و از طرفی نیاز مستمر بیماران سرطانی، دیالیزی، کلیوی و هموفیلی به فرآورده‌های خونی از اقشار مختلف جامعه انتظار می‌رود که در این روزهای سرد با حضور گرم خود این بیماران نیازمند را یاری کنند.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۱۸ هزار و ۲۱۹ نفر برای خونگیری به پایگاه‌های انتقال خون ایلام و تیم‌های سیار خونگیری در سطح شهرستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون ایلام ادامه داد: از این تعداد مراجعه ۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که سهم بانوان از این تعداد ۹۴۸ نفر بوده است.

عاصم‌آبادی خاطرنشان کرد: اهدا کنندگان با سابقه ۴ هزار و ۸۱۲ نفر و بار اولی‌ها ۲هزار و ۴۹۷ نفر بوده‌اند و تعداد اهدا کنندگان مستمر نیز ۷ هزار و ۹۴۷ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه با توجه به نبود پایگاه ثابت خون‌گیری در شهرستان‌ها، تعداد ۷۹ تیم سیار خونگیری در نقاط مختلف استان، بخش‌ها و روستاها اقدام به خونگیری کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم در حال حاضر عملیات ساخت ۲ پایگاه ثابت خونگیری در شهرستان‌های ایوان و دهلران با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است، که در صورت تامین اعتبار این ۲ مرکز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است، این انتظار از مردم نوع‌دوست وجود دارد که با اهدای خون خود نجات دهنده جان ۳ بیمار باشند، چرا که هر واحد خون برای ۳ بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خوشبختانه با همراهی مردم نیاز خونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان، با مدیریت انتقال خون ایلام به طور ۱۰۰ درصد تامین و تاکنون کمبودی برای مصرف بیماران تلاسمی، دیالیز، هموفیلی، کلیوی، زایمان مادران اتاق عمل و تصادفات وجود نداشته است.

 

  • نویسنده: فریبا میرزایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری