به گزارش انعکاس ایلام؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این آئین گفت: در راستای حمایت از کودکان دارای ناهنجاری‌های خاص و استفاده از توریسم درمانی اولین مرکز جراحی اطفال در غرب کشور در بیمارستان رازی ایلام راه‌اندازی شد.

هدایت حیدری‌زاده افزود: با افتتاح این مرکز، کودکانی که دارای ناهنجاری باشند توسط پزشکان و متخصصان موسسه پزشکی محکم مورد جراحی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل موسسه محکم نیز در آئین افتتاح این مرکز، تصریح کرد: این گروه تا کنون چهارده‌بار به استان ایلام سفر کرده است و از سال ۹۷ تا کنون بیش از هزار و ۱۰۰ مورد عمل جراحی ویژه در ناهنجاری‌های مادرزادی در استان ایلام انجام داده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان ایلام نیز در این مراسم، هدف از حضور این گروه تخصصی در استان را کمک به بیماران مادرزادی عنوان کرد و گفت: بسیاری از مردم به دلیل مشکلات مالی و دسترسی نداشتن به پزشک متخصص مجبور هستند که با بیماری مادرزادی کودکانشان کنار بیایند اما حضور این گروه خیراندیش در استان موجب شده است تا بدون صرف هزینه و مشکل به درمان فرزندانشان بپردازند.

دکتر جمیل صادقی‌فر خاطرنشان کرد: چهاردهمین دور سفر موسسه خیریه محکم با حضور صلاح‌الدین دلشاد، فوق تخصص جراحی اطفال، مهرداد ایزدی، فوق تخصص جراحی اطفال، علی عالمی، فوق تخصص ارتوپدی، حسین آذرسینا، متخصص بیهوشی از ۱۵ بهمن ماه با حمایت دانشگاه علوم پزشکی ایلام، وارد استان شدند و به ویزیت و درمان رایگان بیماران پرداختند.

 

  • نویسنده : فریبا میرزایی