شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » نظارت ۳۶ گروه بر ذبح دام و فرآورده‌های خام دامی در ایلام

به گزارش انعکاس ایلام؛ یونس احمدی با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام، اظهار کرد: این گروه‌ها شامل تعداد ۵۸ ناظر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی است.

وی افزود: برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، ۱۳ دکتر دامپزشک، ۳۳ بازرس بهداشت گوشت و ۱۲ ناظر شرعی در ۱۸ گروه ثابت و ۱۸ گروه سیار ساماندهی برای نظارت بر ذبح دام و رعایت اصول بهداشتی در این خصوص در سطح استان ساماندهی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: این گروه‌ها در شب و روز تاسوعا و عاشورا بر ذبح دام‌های نذری خانگی، هیئت‌ها و آشپزخانه‌های محل پخت غذای نذری نظارت دارند.

احمدی یادآور شد: ارتقای بهداشت عمومی و پیشگیری از احتمال انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو از اهداف این طرح است.

وی یادآور شد: هیئت‌ها و آشپزخانه‌ها یا همه افرادی که در منازل شخصی خود اقدام به ذبح دام می‌کنند در صورت مشکوک بودن به دام یا لاشه با سامانه ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

مدیرکل دامپزشکی ایلام ابراز کرد: توصیه می‌شود گوشت مورد نیاز برای پخت غذای نذری و یا دام زنده از محل‌های مورد تایید این اداره کل خریداری و تهیه شود تا سلامت مصرف کنندگان به مخاطره نیفتند.

احمدی در پایان از اعضای هیئت‌های مذهبی و آشپزخانه‌ها خواست همکاری لازم با این گروه‌های ناظر در جهت تعیین و تشخیص سلامت دام زنده یا لاشه دام را داشته باشند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری