شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » واگذاری ۱۳ سند تک برگ اراضی کشاورزی به زارعین موسیانی

به گزارش انعکاس ایلام؛ علی مراد پور با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب و مصوبه مجلس شورای اسلامی و تصویب قانون جامع حد نگاری ،اظهار کرد:پس از گذشت بیش از ۶ دهه، طی آیینی تعداد ۱۳ سند تک برگ اراضی کشاورزی به زارعین و ذی نفعان حوزه کشاورزی بخش موسیان واگذار شد.

وی افزود: با همراهی اداره جهاد کشاورزی جهت تهیه نقشه ترسیم و مستندسازی از ۴۰هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان دهلران که قطب کشاورزی استان است تعداد ۵۲۹ قطعه به مساحت ۳۶ هزار و پانصد شانزده هکتار منتج به صدور سند مالکیت گردیده است.

وی در حاشیه این آیین از تعیین تکلیف بیش از ۹۰ درصد اراضی ملی استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به ۴ شرکت مشاور نقشه برداری واگذار شده تا عملیات حدنگاری و تهیه نقشه را انجام دهند.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دهلران نیز از حدنگاری ۳۶ درصد کل اراضی شهرستان دهلران انجام شده است.

علی پیری گفت: ۸۲ پلاک ثبتی در شهرستان دهلران وجود دارد که از این تعداد ۲۶ پلاک رفع تداخل صورت گرفته است و ۱۲ پلاک نیز جهت تهیه نقشه حدنگاری (کاداستر) تحویل شرکت‌های مشاور گردیده است.

سال ۱۳۴۰ بود که قانون اصلاحات اراضی در کشور انجام شد قانونی که طی دهه‌های گذشته باعث خرد شدن اراضی، تغییر کاربری، کاهش بهره وری و پدیده زمین خواری گردیده است.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری