شما اینجا هستید

اجتماعی » کارگروه ویژه رسیدگی به مالیات کارت های بازرگانی در ایلام دایر شد
گروه : اجتماعی , سیاسی
نویسنده : معصومه بختی/خبرنگار

به گزارش انعکاس ایلام؛ غلامرضا جنتی با بیان اینکه برنامه های مالیاتی به سمت هوشمندسازی هدف گذاری شده است اظهار داشت: طرح های ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و الزامات مواد ۱۶۹ و ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه از اول شهریور امسال اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی ابلاغ شده است افزود: همکاری و توجه مؤدیان و فعالان اقتصادی در این باره را خواستار شد.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام گفت: همچنین به منظور تکریم مؤدیان و تسهیل در امور آنان، صدور گواهی ماده ۱۸۶ توسط دستگاه هایی که مجوز کسب و کار صادر می کنند، از اول دی ماه کاملاً الکترونیکی شده است.

جنتی اعلام کرد: در سال جاری ۱۶۵ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداریها و دهیاریهای استان توزیع شده است که نسبت به سال گذشته افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: از محل عوارض آلایندگی شرکتهای بزرگ استان مبالغ قابل توجهی در دست تحقق است که  با هماهنگی و حمایت استانداری درصدد وصول و توزیع آن بین شهرداریها هستیم و امیدواریم با این اقدام  بخش زیادی از مشکلات مالی شهرداری ها رفع شود.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام یادآوری کرد: کارگروه ویژه رسیدگی به مالیات کارتهای بازرگانی در استان دایر و بخشی از بدهی های مالیاتی در این باره وصول شده است.

وی در ادامه توضیح داد: بر اساس ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم، تمام دستگاه های اجرایی باید اطلاعات و مستندات خرید و فروش، خدمات دریافتی و صورت معاملات خود را به صورت فصلی در سامانه مالیاتی ثبت کنند، و بی توجهی در این خصوص تضییع حقوق دولت و جرایم مالیاتی را به دنبال دارد.

جنتی در مورد پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: این قانون با هدف شفاف سازی فعالیت های اقتصادی اجرایی شده و ادارات و دستگاه های اجرایی بایستی تمام صورتحساب های خود را از طریق این سامانه انجام دهند.

انتهای پیام/

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری