شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت »  کیفیت پایین تجهیزات پزشکی مهمترین مشکل در روند درمان بیماران است
نویسنده : معصومه بختی/خبرنگار

به گزارش انعکاس ایلام؛ دکتر علیرضا رمضانی اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی بر طبق اساسنامه تدوین شده حافظ منافع بیماران و پزشکان بوده و هیچگاه در این مسیر جانب یک طرف را نگرفته و تلاش کرده است مطابق قانون ، وجدان و اخلاق حرکت کند.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی جامعه پزشکی کشور و استان افزود: برای یک پزشک سخت است در فرآیند درمان بیمار اولویت های اول و دوم خود را کنار گذاشته و مسیر سومی را که ممکن است در سطح دنیا منسوخ نیز شده باشد ، برگزیند که می تواند به عدم کارآیی فرآیند پزشکی نیز منجر شود.

رییس نظام پزشکی ایلام تاکید کرد: یکی از مشکلات موجود در روند درمان بیماران کیفیت پایین تجهیزات پزشکی است که باعث می شود نتایج بدست آمده چندان رضایت بخش نباشد و پزشک و بیمار را مقابل یکدیگر قرار می دهد، در این میان بیمار تنها پزشک را مقصر می داند و اعتماد او به درمانگرش خدشه دار می شود، درحالیکه اگر تجهیزات مناسبی در اختیار پزشک باشد، میزان موفقیت درمان افزایش یافته و رضایت بیمار را به دنبال خواهد داشت.

دکتر رمضانی یادآور شد: رابطه بیمار و پزشک از قدیم فارغ از یک مسئله شغلی و صنفی بوده و اگر بیمار به پزشکش اعتقاد ، ایمان و اعتماد نداشته باشد، فرآیند بهبودی با مشکل روبرو می شود، حتی اگر پزشک حاذقی بوده و بهترین داروها را نیز تجویز کند.

وی اضافه کرد: طی سال های اخیر هجمه های زیادی علیه جامعه پزشکی شکل گرفته و برخی رسانه ها از کم تجربگی برخی تیترها را بیان می کنند که آثار مخربی داشته و اعتماد عمومی را خدشه دار می کند و تجربه نیز ثابت کرده در نهایت دود این موضوع به چشم بیمار می رود و آسیب می بیند.

رییس نظام پزشکی ایلام تاکید کرد: رسانه ها امروزه در بالا بردن اعتماد میان جامعه پزشکی و بیماران تاثیرگذاری بی بدیلی دارند و همه باید تلاش کنیم این ایمان واعتماد بین طرفین به شرایط مطلوب برسد.

دکتر رمضانی یادآور شد: جامعه پزشکی به نسبت سایر صنوف به حوزه فناوری بسیار وابسته است، حتی اگر در ظاهر و به شکل مستقیم در تحریم نباشد، ولی تحریم های ظالمانه بانکی ، بیمه ای ، کشتیرانی و … باعث شده هزینه های انتقال تجهیزات پزشکی بسیار بالا برود.

انتهای پیام/

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری