شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » گرگ سرگردان در ایلام تلف شد

علیرضا محمدی مدیرکل محیط زیست استان ایلام، شامگاه یکشنبه ۲۹ بهمن ماه در گفت‌وگو با خبرنگار انعکاس ایلام، گفت: طبق گزارشات مردمی در ۲۷ بهمن‌ماه مبنی بر تصادف خودرو عبوری در بلوار شهید بهشتی ایلام و برخورد با یک قلاده گرگ که قبلاً در سطح شهر ایلام مشاهده شده بود، بلافاصله نیروهای اجرایی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ایلام در محل حاضر شدند.
وی افزود: این قلاده گرگ نر ۴ ساله که در اثر برخورد با خودرو دچار قطعی نخاع و شکستگی دست شده بود، به مرکز اداره کل حفاظت محیط‌زیست انتقال داده شد.
مدیرکل محیط‌زیست ایلام، ادامه داد: پس از تزریق دارو و بررسی وضعیت عمومی مشاهده شد که گرگ زمانی که توله بوده است قلاده به گردنش بسته شده و پس از آن رها شده است.
محمدی خاطرنشان کرد: زمانی که گرگ بالغ شده، به مرور زمان و پس از رشد، طناب گردن باعث پارگی پوست و زیر گلوی گرگ شده و سیستم تنفسی و تغذیه گرگ را با مشکل جدی مواجه و به ریه آسیب رسانده و مشکلات تنفسی برای این گونه ایجاد شده بود.
وی در پایان گفت: با وجود انتقال به بیمارستان تخصصی دامپزشکی، پس از انجام عملیات درمانی در حین درمان بعلت عفونت شدید و خون‌ریزی داخلی تلف شد.
  • نویسنده: فریبا میرزایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری