به گزارش انعکاس ایلام؛ غلامرضا جنتی در دیدار با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده که مستقیم به حساب شهرداری ‌ها، دهیاری ‌ها، امور عشایری و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز می‌شود، در ۷ ماهه امسال بیش از ۲۵۲ میلیارد تومان توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش بیش از دو برابری نشان می‌دهد.

وی افزود: با ساماندهی پایانه های فروش(POS)  و طرحهای الکترونیکی مالیاتی، تعداد ۱۰ هزار مؤدی جدید در استان شناسایی شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام ادامه داد:  ضمن اینکه امسال بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات ۲۰ هزار نفر از مؤدیان استان با عدد صفر قطعی و نهایی شد.

جنتی انتقال پرونده مالیاتی شرکت های بزرگ به استان، تعیین تکلیف بدهی مالیاتی صدها میلیارد تومانی کارت های بازرگانی، به ‌روزرسانی رسیدگی‌ به پرونده‌ ها و دادرسی‌ های مالیاتی، تحقق درآمد ها و تأثیر آن در بودجه استان و تأمین اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از فعالیت‌های شاخص این اداره کل برشمرد که کسب عنوانهای برتر عملکردی استانی و کشوری را به دنبال داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام نیز در این دیدار مالیات را رکن اصلی در بودجه عمومی کشور دانست و گفت: مالیات ضمن تأمین درآمدهای دولت، توزیع صحیح و عادلانه درآمدها در بین بخش ‌های مختلف اقتصادی جامعه و کاهش اتکا به نفت را به دنبال دارد.

امین دوست محمدی افزود: تحقق درآمدهای مالیاتی از طریق گسترش پایه‌های مالیاتی، شناسایی مؤدیان جدید، جلوگیری از فرارهای مالیاتی، و انضباط و شفاف‌سازی مالی محقق شده است.

وی ادامه داد: از آموزش و اطلاع رسانی ضوابط مالیاتی استقبال و حمایت می‌کنیم چرا که حاصل آن، آشنایی مردم و تصمیم‌گیران با سیاستها و تدوین برنامه‌های دقیق و واقعی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام تصریح کرد: آینده مطلوبی را برای مقوله مالیات متصور هستیم و پروژه‌ های مالیات الکترونیکی، مالیات از اقتصاد پنهان و مالیات بر عایدی سرمایه از برنامه ها و سیاست‌هایی است که رشد و عدالت اقتصادی را به دنبال خواهد دشت.

  • نویسنده : فریبا میرزایی