شما اینجا هستید

اجتماعی » ۵۲ کودک‌ کار در ایلام شناسایی و ساماندهی شدند
گروه : اجتماعی

به گزارش انعکاس ایلام؛ حسین نورعلیوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار داشت: این کودکان از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده (روزانه)، خود معرف، گشت سیار، شهرداری و غیره شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۷نفر دختر و ۳۵ نفر پسر بوده افزود: این کودکان بین سنین ۶ تا ۱۸سال بوده که عمده آنها به تعداد ۲۵ نفر بین ۱۰تا ۱۴سال سن داشته اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: تمامی این کودکان بومی استان و دارای سرپرست و خانواده بوده که به دلائل مختلف اقتصادی و معیشتی اقدام به کار کردن کرده اند.

نورعلیوند ایلام تاکید کرد: در راستای توانمندسازی خانواده های این کودکان کارگاه آموزشی خیاطی برای مادران این کودکان برگزار و بسته های حمایتی بین آنان توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده های آنها، بررسی روند تحصیل و در صورت ترک تلاش برای بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده ها برای کاهش آسیب های مورد تهدید کودکان کار، اجرای برنامه های فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای این کودکان، حمایت مالی و ارایه مشاوره های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این کودکان را از جمله حمایتهای این اداره کل برشمرد.

وی گفت: این کودکان پس از شناسایی زیر پوشش خدمات تخصصی مددکاری، مشاوره ای، تحصیلی، تامین معیشت، پوشاک، فعالیت های اردویی، ورزشی و فرهنگی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری