شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » ۵۴۹ میلیارد تومان اعتبار در بخش ارتباطات سیار ایلام هزینه شده است

به گزارش انعکاس ایلام، سید شهاب نبی‌پور مدیر مخابرات منطقه ایلام، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه، ضمن تبریک دهه کرامت و روز جهانی ارتباطات و مخابرات گفت: سال گذشته در مراکز مخابراتی استان در بخش پاور، دیزل، باتری، که شارژ پایداری ارتباط در زمان قطع برق را ایجاد می‌کند، تعداد زیادی از مراکز تجهیز شدند، باتری نو نصب شد و دیزل‌ها تعمیر شد که در این بخش ۱۱.۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و کار انجام شد.

وی افزود: در بحث شبکه انتقال و ارتقای ظرفیت پهنای باند اپراتورهای همراه اول در شهرستان‌های دهلران، آبدانان، ارکواز، چرداول، ایوان و دره‌شهر به ۱۰G ارتقا پیدا کرد یعنی ۱۰ برابر رشد داشتند که در این بخش حدود ۴.۷ میلیارد تومان هزینه شده است و این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت و بنابراین هیچ محدودیتی در پهنای باند بین شهرستان‌ها وجود ندارد.

مدیر مخابرات منطقه ایلام، ادامه داد: در بحث ارتقای پهنای باند دنیای خانگی روستاهای استان، که اکثر روستاها ۱۰ مگابایت بودند تبدیل به ۱۰۰ مگابایت شده است و ۱۰ تا ۱۰۰ برابر ارتقا یافته‌اند و اعتبار هزینه شده در این بخش ۳.۴ میلیارد تومان است.

نبی پور خاطرنشان کرد: مرکز NGL (نسل نوین ارتباطات مخابراتی) با ظرفیت ۵۰k در استان اجرا شد و امسال قرار است این طرح در ایلام به صورت پایلوت و در سطح کشور گسترش پیدا کند که تمام ارتباطات مخابراتی ما بر مبنای نسل نوین باشد که بر مبنای IT هستند و کیفیت و قابلیت بالاتری دارند.

وی تصریح کرد: نسل نوین ارتباطات مخابراتی از امنیت ارتباطی بسیار بالایی برخوردار است، اعتبار هزینه شده در این بخش ۱۳.۳ میلیارد تومان است که تعدادی از شهرستان‌های ایلام از جمله مهران، سیروان، دره‌شهر و بدره به این مرکز وصل و حدود ۲ هزار و ۵۹۶ پورت به این مرکز متصل هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یک ظرفیت فعال در شبکه برای ftth یا فیبر نوری خانگی علی‌رغم محدودیت‌ها متصل شده است که امیدواریم این محدودیت‌ها مرتفع شود و این پروژه که یک پروژه ملی و کشوری و جزو اهداف و برنامه‌های مهم دولت نیز به شمار می‌رود و در کل کشور در حال اجرایی شدن است در ایلام اجرا شود.

وی اضافه کرد: ایلام برنامه‌ریزی لازم را جهت اجرای طرح انجام داده و برای این برنامه تجهیزات لازم را آماده و آموزش‌های لازم به کارکنان و پیمانکاران داده شده است و نیازمند یک سری مجوزها است که متاسفانه در سال گذشته حاصل نشد و امیدواریم این سرویس با کیفیت و کارایی بهتر و قیمت مناسب‌تر به مردم خدمات ارائه دهد که تا این مرحله یک میلیارد تومان برای این بخش هزینه شده است.

مدیر مخابرات منطقه ایلام، اظهار داشت: سرویسی که امسال در استان توسعه پیدا می‌کند vdsl است که در برخی شهرستان‌ها از جمله مهران، سرابله و خود ایلام نیز نصب شده است که نسل جدید طرح Adsl است و کسانی که دسترسی به فیبر نوری ندارند می‌توانند از سرویس vdsl استفاده کنند که سرعت آن چندین برابر بیشتر از adsl است و در حدود ۵۰۰ میلیون تومان در این بخش هزینه شده است.

وی یادآور شد: در بحث اجرایی فیبر نوری در استان uso (خدمات عمومی دولت) از برنامه‌های دولت برای ارتباط‌رسانی روستاها است و حدود ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است و ۶۰ میلیارد تومان نیز در این بخش از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است و این برنامه از ۱۰۰ تا ۴۴۰ کیلومتر ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال این رقم بیشتر شود و با اجرای کامل این برنامه تمام شهرها و روستاهای استان به فیبر نوری متصل شوند.

نبی‌پور اضافه کرد: حدود ۱۱ کیلومتر فیبر دسترسی برای سایت‌های سیار اپراتور همراه اول نیز ایجاد شده است که ۷.۷ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و باعث می‌شود این سایت‌ها سرویس ۴G و در آینده ۵G ارائه دهند و قطعی ارتباط کمتری دارند.

وی ادامه داد: شهرستان چوار در مسافت بیش از ۳۰ کیلومتر از ارتباط رادیویی استفاده می‌کند و در زمان خرابی اوضاع جوی دچار اختلال ارتباط می‌شود که در مسیر تداوم فیبر نوری امسال این مشکل مرتفع خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه ایلام، یادآور شد: ۹۵ کیلومتر فیبر شهری با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان هزینه اجرا شده و مجموعاً ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش شبکه ثابت هزینه شده است و این رقم امسال قطعاً بیش از ۳۰-۴۰ درصد رشد خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم خدمات را بهتر ارائه دهیم.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات سیار اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۳ سایت جدید در قالب پروژه‌های uso، پروژه فاز ۹ اپراتور همراه اول و پروژه‌های همیاری ایجاد و اضافه شده است که حدود ۱۰۴ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است و امسال ۳۴ سایت جدید اضافه خواهد شد و احتمال افزایش بیشتر نیز وجود دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بحث ارتقای تکنولوژی تعداد ۳۷ سایت از ۲G و ۳G به ۴G با اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومان ارتقا داده شده است و ۴ سایت ۵G با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه انجام شده است، همچنین سایت‌های Tvlte قابلیت نصب ۴٫۵G هستند و مودم‌های سیار را پشتیبانی می‌کنند که در این راستا ۳۳ سایت با اعتبار ۹۹ میلیارد تومان ارتقا داده‌ شده است.

وی متذکر شد: در بحث جابجایی و تعویض دکل ۹ سایت با ۱۸ میلیارد تومان و همچنین در سال گذشته ۳۶ سایت از حالت رادیویی به فیبر نوری تبدیل شده است.

نبی‌پور اضافه کرد: برای حدود ۱۰۰ سایت بهسازی و ایمن سازی انجام گرفته و این روند ادامه دارد، سال گذشته ۳۷۶ میلیارد تومان در بخش ارتباطات سیار هزینه شده است که بخشی از این اعتبارات دولتی و بخشی اعتبارات داخلی شرکت مخابرات ایران است و در مجموع ۵۴۹ میلیارد تومان اعتبار کارهای انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در اربعین پایداری ارتباط بسیار مهم است، ادامه داد: با افزایش ظرفیت، به ۱۴۰ دستگاه ارتباط‌رسانی انجام شد و خوشبختانه در این بخش قطعی نداشته‌ایم و ارتباط در شهر مهران در بالاترین پیک جمعیتی با ۳۴۲ هزار زائر همزمان در یک روز و ارتباط پایدار بیش از ۵۰۰k هزار و پهنای باند بیش از ۱۳۰ مگابایت در شلوغ‌ترین ساعت امکان‌پذیر بوده است و در سال جدید با ظرفیت بیشتر این خدمات ارائه خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه ایلام، اظهار داشت: زیرساخت اصلی انتخابات بر عهده مخابرات بود که مجموعه ستاد انتخابات، کمیته فناوری اطلاعات آن را همراهی می‌کردند و برحسب آمار اعلام شده با اختلاف بسیار جزئی رتبه دوم کشوری را کسب کرد و منجر به برگزاری یک انتخابات پایدار و امن شد.

وی در ادامه گفت: در بحث مدیریت بحران موارد متعددی از مسائل سایبری و هشدارهای سطح قرمز جوی با الزامات مدیریت بحران رعایت شد و مجموعه با کمترین قطع ارتباط و سریع‌ترین واکنش نسبت به رفع خرابی‌ها ظاهر شد.

نبی‌پور در پایان به بحث تبدیل وضعیت ایثارگران اشاره کرد و افزود: تغییر وضعیت ایثارگران در فرآیند بررسی و جذب همکاران در مجموعه مخابرات انجام شده است و در مرحله صدور احکام قرار دارد.

  • نویسنده: فریبا میرزایی

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری