شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » ۶۲ درصد استان ایلام تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد

به گزارش خبرنگار انعکاس ایلام؛ پرویز ناصری با بیان اینکه ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان در مدار بهره‌برداری قرار دارد، افزود: با اتمام اجرای شبکه فاضلاب آبدانان این عدد به ۷ تصفیه خانه فاضلاب افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شش تصفيه خانه فاضلاب در شهرهاي ايلام، ایوان، دهلران، دره شهر، سرابله و مهران بصورت فعال وجود دارد و اجرای شبکه فاضلاب روستاهای ارمو و شباب نیز در حال اجرا است.

ناصری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاضلاب شهر آبدانان با اعتبار ۲۴۵ میلیارد تومان، اظهار داشت : این طرح یکی از طرح های بزرگ و ثمره بخش شهرستان است که شامل ۷۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری، ۴ کیلومتر خط انتقال و یک تصفیه خانه فاضلاب با فرآیند انوکسیک است.

مدیرعامل آبفای استان اضافه کرد: كار مطالعات تصفيه خانه فاضلاب در شهرستان هاي ملكشاهي و چوار نيز به پايان رسيده و در صورت تامين اعتبار، عمليات اجرايي آنها در آينده نزديك آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب ايلام از واگذاری ۱۸۱۲ انشعاب جدید فاضلاب در استان ابتدای امسال تاکنون خبر داد و تاکید کرد: مجموع مشترکان استان در این بخش به ۱۰۸۰۰۰ فقره افزایش یافته است.

ناصری با بیان اینکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب کاملا مطابق با استانداردهای زیست محیطی انجام می‌شود، اظهار داشت: توسط سازمان‌های نظارتی، کیفیت پساب تولیدی به صورت دقیق و مستمر کنترل می‌شود.

ناصری در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه سیستم فاضلاب در ارتقاء سلامت عمومی و صیانت از منابع ارزشمند روان آبها و سفره های زیر زمینی، خاطرنشان ساخت: با وجود هزینه های بالای، اجرای شبکه های جمع آوری و انتقال فاضلاب ، پروژه‌های فاضلاب در بخش های مختلف فعال بوده و با وجود نارسایی در بخشهای اعتباری که امری معمول می باشد، بخش خصوصی اجازه تعطیلی عملیات کاری پروژه ها را نداشته است.

  • نویسنده: فریبا میرزایی 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری