شما اینجا هستید

آخرین اخبار سایت » صدور ۳۷۳ میلیون دلار کالا از مرز مهران

به گزارش انعکاس ایلام؛ روح الله غلامی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه ۳۷۳ میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شده که حجم کالا‌های صادر شده، ۷۹۰ تن بوده است.
وی تصریح کرد: این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال ماقبل از لحاظ ارزشی ۴ درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات استان ایلام تشریح کرد: عمده کالا‌های صادراتی شامل تره بار، کاشی و سرامیک، کلینکر سیمان، محصولات فلزی، محصولات پلاستیکی و محصولات پتروشیمی است.
غلامی با اشاره به میزان کالا‌های صادراتی از مرز مهران در سال گذشته، افزود: سال ۱۴۰۱ مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام بیش از سه میلیون و ۲۵۹ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزن ۴۴ درصد و از لحاظ ارزش ۳۹ درصد رشد نشان می‌دهد که این مقدار صادرات یک رکورد جدید در تمام سالیان فعالیت گمرک است.
وی با بیان این‌که سال گذشته رکورد وزنی مجموع صادرات در طول تمامی سال‌های فعالیت گمرک استان ایلام شکسته شد، عنوان کرد: گمرک مهران همچنان با اختلاف در صدر گمرکات مرزی با عراق قرار دارد.
مدیرکل گمرکات استان ایلام تاکید کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان بوده و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.
شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

انعکاس ایلام | پایگاه تحلیلی خبری